Paskaitų ciklas apie Visatos istoriją

Mūsų Visata atsirado prieš beveik 14 milijardų metų Didžiojo sprogimo metu, nuo tada plečiasi ir plėsis toliau, kol viskas pavirs į vientisą šaltą tuštumą. Kaip mes šitai žinome? Kaip išsiaiškiname, kokios galaktikos buvo prieš dešimt milijardų metų ir kuo remdamiesi prognozuojame, kaip jos atrodys po šimto milijardų? Kaip keitėsi Visata, iš kur atsirado galaktikos ir žvaigždės? Trijų paskaitų cikle pristatysiu šiandieninę kosmologiją, Visatos raidą nuo atsiradimo iki tolimos ateities ir kaip visa šitai žinome.

Hablo ultra-gilusis laukas. Šaltinis: ESA/NASA

Paskaitos:
1 (Sausio 28 d.) – Didysis sprogimas, Visatos plėtimasis, pirmųjų cheminių elementų susidarymas, kosminė foninė spinduliuotė, Visatos dydis.
2 (Vasario 4 d.)– Visatos struktūros, galaktikų ir jų spiečių formavimasis, žvaigždžių formavimasis, cheminių elementų gausos raida.
3 (Vasario 11 d.) – Visatos ateitis, žvaigždžių eros pabaiga, kosmologija po trilijono metų, šiluminė Visatos mirtis.

Vieno ciklo 3 paskaitų kaina – 30 EUR (vienos paskaitos kaina – 10 EUR). Vienos paskaitos trukmė 1,5 val., pradžia 19 val. Paskaitos vyks Zoom platforma.

Registracija vykdoma el. paštu info@mokslodaktarai.lt. Facebook įvykis.