Ir vėl porcija nuorodų

Kadangi labai tingiu ir šiaip laiko neturiu (yeah, right…) rašyti ilgus ir protingus straipsnius, pateiksiu eilinį komplektą nuorodų į kai kurias mokslo naujienas.

Pirmiausia – astronomai nufotkino planetą, besisukančią aplink į Saulę panašią žvaigždę. Sakysite, kas čia ypatingo? Ogi tas, kad tai – vos antra tiesiogiai pamatyta egzoplaneta (t.y. planeta už Saulės sistemos ribų) ir pirma tokia planeta, besisukanti aplink Saulės tipo žvaigždę, taigi įvykis neeilinis (beveik kaip Saulės užtemimas kareivinėse…). Be to, planeta yra labai toli nuo savo žvaigždės, taigi gali suteikti tam tikrą patvirtinimą teorijai, jog ir aplink Saulę sukasi dar kažkokia planeta (o gal net planetos; ne, tai ne Nibiru.), gerokai už Kuiperio žiedo ir gal net Oorto debesies. Net jei ir nesisuka, šis atradimas yra superduper :)

Kiti astronomai aptiko "Serenity". Netikite? Va, paskaitykite – aiškiai parašyta, jog kalbama apie jonvabalį. O geriausiai gykams žinomas jonvabalis yra būtent "Ramybė". Savaime suprantama, apie jį žino ne visi gykai, taigi komentaruose atsiranda diskusijų apie tai, jog tai galbūt buvo Mirties Žvaigždės sprogimas seniaiseniai tolimojetolimoje galaktikoje. O kaip ten yra iš tikrųjų, sužinosime tik įjungę Žvaigždžių Vartus (kuriuos neseniai tiesiogiai transliavo ir mūsų televizijos – musiet ko nors jau LHC pridirbo…) ir ten nukeliavę pasižiūrėti.

Na o paskutinė nuoroda jau visai gykiška, įdomi tik tokiems kaip aš. Gali būti, kad aptikti tamsiąją materiją netrukus bus lengviau.