Kąsnelis Visatos CLXXXII: Žemės dvynė?

Praskridęs pro Plutoną, New Horizons nulėkė tolyn, kitų horizontų atskleisti. NASA po truputį gauna ir atskleidžia vis naujų duomenų apie Plutono sistemą, tačiau publikos dėmesys krypsta jau kitur – kad ir į naują atrastą superžemę. Apie šiuos ir kitus atradimus, kaip visada, skaitykite po kirpsniuku.

Seseriaujam

Kąsnelis Visatos CLXXXI: Praskridom pro Plutoną

Kaip ir buvo galima tikėtis, praeitą savaitę dauguma kosmoso naujienų vėlgi buvo apie Plutoną. Taigi jam paskyriau tris iš dešimties Kąsnelio gabaliukų – vieną apie New Horizons misiją, vieną apie patį Plutoną, ir dar vieną apie Plutono palydovus. Bet kiti septyni – apie įvairius kitokius dalykus, nuo neįprastos triuodegės kometos iki Paukščių Tako mikrobangų žemėlapio. Apie visa tai – po kirpsniuku.

Plutonizuojam

Kaip paerzinti studentus per egzaminą

Po internetus prieš kelias dienas vaikščiojo pasakojimas apie dėstytoją, kuris psichologijos egzamine uždavė tokį įdomų papildomą klausimą. Klausimas buvo toks (laisvas vertimas į lietuvių kalbą): "pasirinkite, kiek norite papildomų taškų - dviejų ar šešių. Kiek pasirinksite, tiek ir gausite. Tačiau jei daugiau nei 10% visų laikančiųjų pasirinks didesnį skaičių, taškų negausite nei vienas."

Taškai

Sekam Plutoną

Šiandien New Horizons praskris pro Plutoną. Laiko linija čia. Prie Plutono arčiausiai priartės ~12.50 Lietuvos laiku. Tiesa, nuotraukų reikės palaukti daugiau nei 12 valandų, iki maždaug antros valandos nakties. Taip yra ir dėl to, kad iš Plutono signalas sklinda ilgai (daugiau nei penkias valandas), ir dėl to, kad praskridimo metu New Horizons darys nuotraukas, o jų siuntimu užsiims tik vėliau.
Apie visą procesą bus daug kalbama, tame tarpe ir gyvai. Daugiau informacijos apie tai, kur ir ką žiūrėti internete – čia.
Jei labai norite, galite paieškoti Plutono su teleskopu – jis yra Šaulio žvaižgdyne.

Kąsnelis Visatos CLXXX: Labai jau daug Plutono

Rytoj „New Horizons“ skris pro Plutoną. Jau rytoj. Po devynerių metų laukimo. Nenuostabu, kad visi naujienų kanalai užpilti naujienomis apie šią misiją, naujausiomis nuotraukomis ir įžvalgomis. Sakote, neužpilti? Vadinasi, blogus naujienų kanalus žiūrite. O žinių trūkumą užpildyti galite skaitydami po kirpsniuku, kur apie Plutoną bus tikrai daug, bet nepamirštamos ir kitos Visatos vietos.

Plutonuojam

Spaudoje apie kolegas ir mane

15min.lt rašo apie mano kolegas ir mane, t.y. mūsų tyrimų grupę. Tai va dabar žinokit, kad ir Lietuvoje galaktikos tyrinėjamos :) Ir viena iliustracija paimta iš mano straipsnio.

Kąsnelis Visatos CLXXIX: Plutono belaukiant

Praeitą savaitę jau prasidėjo intensyvus New Horizons atvykimo į Plutoną laukimas, rusai nusiuntė raketą į Tarptautinę kosminę stotį, o SpaceX toliau aiškinosi, kodėl sprogo jų raketa. Ir dar šį tą sužinojome apie Cererą, juodąsias skyles bei spiralines galaktikas. Apie viską skaitykite po kirpsniuku.

Į Plutoną

Apie žvaigždžių mases

Mūsų Saulė yra didžiulė. Jos skersmuo – beveik pusantro milijono kilometrų, į jį viena šalia kitos tilptų daugiau nei šimtas Žemių. O masė – išvis nesvietiškai didelė: 2 kart 10 pakelta 30 laipsniu kilogramų. 10 pakelta 30 laipsniu yra vienetas su trisdešimčia nulių. Protu nesuvokiamas skaičius, kaip ir nemažai kitų astronominių dydžių. Bet tarp kitų žvaigždžių Saulė nėra kažkuo ypatinga. Priešingai – tokių žvaigždžių kaip ji yra labai daug, daugiau nei bet kokių kitokių. O žemiau truputį papasakosiu apie tai, kokių tų žvaigždžių būna.

Žvaigždžiaujam

Kąsnelis Visatos CLXXVIII: Į Marsą!

Praeitą savaitę daug buvo kalbama apie Marso kolonizavimą, dar šiek tiek naujienų yra iš egzoplanetų fronto, taip pat kai kas karšto (litterally) atskriejo iš Veneros. Skaitykite po kirpsniuku.

Kolonizuojam

Tolkinistinė vasaros stovykla: Ardos herojai

Ar kada norėjote dalyvauti herojiškame nuotykyje?
O gal - atrasti lobį, šimtmečius saugotą kalnuose?
Galbūt jums tiesiog patinka klausytis legendų apie senovės karžygius vakare prie laužo?
Jei bent į vieną klausimą atsakėte teigiamai, Tolkinistinė vasaros stovykla - kaip tik jums!

Registracija jau vyksta!