Kažkas nukrito į Jupiterį

Čia tokia įdomi naujiena – atrodo, kažkas prieš beveik porą savaičių nukrito į Jupiterį. IFLS turi trumpą pranešimą, kuris tik šiandien pasirodė. Astronomai-mėgėjai užfiksavo Jupiterio gabaliuko pašviesėjimą, labai panašų į tą, kuris matytas 1994-aisiais, kai ten nukrito Shoemaker-Levy kometa. Kol kas patvirtinimo iš NASA ar kitų kosmoso agentūrų nėra, tad lauksime daugiau žinių. Filmuotoje medžiagoje tikrai matyti kažkoks šviesos blyksnis ties Jupiterio disko dešiniuoju šonu.

[tentblogger-youtube qAJI4gqX3Zg]

Papildymas 03-31: taip, tai tikrai buvo smūgis. Į Jupiterį nukrito 10-20 metrų skersmens asteroidas. Bet nuo 2010-ųjų metų buvo užfiksuoti dar bent trys tokie smūgiai, o apskritai 5-20 metrų skersmens asteroidai į Jupiterį turėtų kristi net dažniau, nei sykį per mėnesį. 2009-aisiais metais į Jupiterį nukrito 500 metrų skersmens asteroidas. Jupiterio dydis nulemia, kad į jį asteroidai krenta tūkstantį kartų dažniau, nei į Žemę.

1. Sveiki, kaip is pranesimo supratau, tai buvo staigmena astronomams. Vadinasi, toks netyciukas gali ir iki zemes prasmukti su 1000 kartu mazesne tikimybe?
    p.s. atsiprasau uz nenormine rasysena. neturiu galimybes naudotis liet klaviatura.

1. Sveiki,

Taip, Jupiterio atveju tai buvo staigmena. Bet Žemės aplinka yra žymiai geriau stebima, taigi tikimybė, kad kažkas panašaus atskris pas mus nepastebėtas, yra ne tūkstantį, o turbūt milijardus kartų mažesnė.

2. zodziu zymiai mazesne nei man laimeti aukso puoda. O ka tokia uola kuoliduodama galetu sukelti zemei?