Apie

Sveiki apsilankę 42-osios konstantos bloge. Šis blogas – kadaise buvęs keturių, o dabar telikęs vieno truputį pakvaišusio astrofiziko darbo (ir tinginystės) vaisius, kuriame pristatomi įvairūs dalykai, susiję su fizika ir kitais mokslais. Taip pat kartais pasitaiko įrašų apie fantastiką, tolkinizmą, istoriją ir kitokius gykiškus dalykus. Kviečiu skaityti ir komentuoti – man įdomu, ar jums patinka tai, ką skaitote, ar suprantamai parašyta apie mokslinius dalykus, galbūt kažką galima pakeisti ar praplėsti.

Apie autorių: esu astrofizikos mokslų daktaras, šiuo metu dirbu Fizinių ir technologijos mokslų centre Vilniuje bei Vilniaus universiteto Fizikos fakultete. Doktorantūrą studijavau ir paskui kurį laiką dirbau Lesterio universitete (University of Leicester) Jungtinėje karalystėje; disertacijos tema – „Akrecijos ir grįžtamojo ryšio procesai supermasyviose juodosiose skylėse“ („Accretion and feedback processes in supermassive black holes“). Tyrimų sritis irgi labai panašiai apibūdinama – supermasyviųjų juodųjų skylių sąveikos su aplinkine galaktikų materija modeliavimas. Laisvalaikiu dar užsiiminėju tolkinizmu, skaitinėju visokią fantastiką, retkarčiais paišau fantastinius žemėlapius ir darau kitokius gykiškus dalykus. O žymiai daugiau apie mane žinoti didelio reikalo nėra :)

Kodėl Konstanta 42: Jei skaitėte arba matėte “Keliautojo kosmostopu vadovą po galaktiką” (“The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy”), klausimo kilti neturėtų. Jei neskaitėte ir nematėte – vertėtų šią išsilavinimo spragą užtaisyti, tad tiesiog pasakysiu, jog tai yra atsakymas į visus gyvenimo klausimus.

Sveiki atvykę :)

1. Sveiki,

Gal galėtumėte kadanors brukštelti straipsnelį apie objektą „Great Attractor“. Tai lyg ir jūsų susijusi astrofizikos sritis

Dėkui už puikų šviečiamajį darbą.

1. Labas,

ačiū už komplimentą :) Apie „Great Attractor“ galbūt kada parašysiu, ačiū už pasiūlytą idėją.

1. Malonu žinoti, kad patinka! Sėkmės studijuojant, kad ir kokią sritį pasirinktum :)

2. Laba diena, ar būtų galima susisiekti su Jumis asmeniškai? Labai reikėtų patarimo astronomijos klausimu.

3. Labai malonu matyti blog’ą, kurio autorius turi kompetencijos, tai smarkiai išskiria šį puslapį dabartinėje banalių blogų jūroje.

Dėkui už puikų puslapį :)

1. Kai tokios legendos mane teigiamai įvertina, jaučiuosi labai pagerbtas :) Dėkui.

4. Oo…koks puslapis… per klaida radau, paskaitinejau.. tikrai saunus puslapis.

5. Sveiki

Jau mazdaug vienerius metus skaitau straipsnius ir seku si puslapi, tad pamaniau, kad gal ir nuomuone paliksiu !
    Saunu!!! Nors ir studijuoju mechanikos inzinerija, bet paskaitineti apie visatos idomybes visada smagu!

6. Sveiki,

Labai įdomūs jūsų straipsniai, džiaugiuosi užsukęs. :)

Visai neseniai pradėjau domėtis astronomija, paskatintas iš pirmo žvilgsnio tiesiogiai nesusijusios srities – 3D spaudos. Tikiu ir atvirkštiniu variantu, kad astronomijos mėgėjams gali būtų labai įdomu ir naudinga susipažinti su 3D spauda, tad noriu pasidalinti savo trumpu straipsniu apie 3D spausdintą teleskopą, kuriame pateikiu ne tik jo veikimo specifiką bet ir pirmuosius naktinio dangaus kūnų kadrus bei mane stulbinančius faktus apie Visatą. :)

Evaldas

7. Sveiki,
    norėčiau paklausti dėl vieno pavadinimo. Kai kuriose užsienio kalbose egzistuoja ne tik Didžiųjų Grįžulo Ratų žvaigždyno pavadinimas, bet ir atskiras šio žvaigždyno dalies pavadinimas. Turiu omenyje 7 ryškiausias jo žvaigždes. Angliškai ši žvaigždyno dalis vadinama Plough arba Big Dipper. Ar yra oficialus šios dalies pavadinimas lietuvių kalboje? Ar galima ją vadinti tiesiog Samčiu? :)
    Iš anksto dėkoju.

1. Laba diena,

Big Dipper arba Plough lietuviškai vadinamas Didžiaisiais Grįžulo Ratais. Visas žvaigždynas vadinama Didžiąja Loke (anglų kalboje naudojamas lotyniškas pavadinimas Ursa Major).

8. Insikėliau į bukmarkus. Nors dirbate vienas, bet šauniai. Būsite mano numylėtinė svetainė (kaip ir technologijos.lt). Aš – filologas, vertėjas, kuriam paauglystėj patiko fizika, matematika, informatika ir prancūzų kalba. Su artėjančiais Naujais metais. Laimės Jums, konstantos 42 autoriau.

1. Technologijos.lt labai toli šaukia iki šio tinklaraščio. Nors paviršutiniškai žiūrint, čia – mėgėjiškas darbas, o ten – profesionalus puslapis, turinio prasme viskas atvirkščiai. Ir tiesą sakant, net ir tarp mokslo mėgėjų puslapių dar reikėtų paieškoti tokių, kurie neatskiria satyrų nuo tikrų naujienų, ar Arktyje „randa“ pingvinų.

9. Jėga,nors tik dabar Jus atradau,bet geriau vėliau,negu niekad,ačiū,kad esate,labai įdomu.Sėkmės darbuose.

10. Sveiki, gal padedate papildomai studentams įgyti fizikos žinių? T.y. gal laisvu laiku atliekate fizikos korepetitoriaus vaidmenį? Ačiū

11. macOS sistemoje, daugelis naršyklių (įskaitant chrome) nerodo bold tagų () svetainėje.

1. Dėl nuorodos – gali būti susiję, sunku pasakyti. Bet jei trumpai, tai svetainė vietoj standartinio (saugaus) fonto, naudoja „Open Sans“, kurio dauguma naršyklių neturi, todel jis kraunamas iš https://fonts.googleapis.com/. Ir tada kai kurios naršyklės nesugeba jo tinkamai atvaizduoti (problema dėl naršyklės, ar dėl google, sunku pasakyti).
        Nėra didelė bėda, bet vienu momentu buvo mintis, kad svetainės autorius pradėjo nebenaudoti teksto formatavimo [bold] :) kol nepasigilinau.

12. Ačiū už Jūsų puslapį. Džiaugiuosi Jus atradęs ir visada laukiu kokio nors naujo straipsnio.

13. Nesenai atradau šį blogą/puslapį per kažkurį iš naujienraščių. Gaila,kad viskas šiek tiek atrodo aptilę. 🙂 Esu šiokia tokia megėja,kas liečia žvaigždynus,astrofiziką,dėsnius (turiu teleskopą,nemenką,kuriuo mėgstu naudotis giedroms naktims atėjus). Linkiu platesnio darbo ir didesnio populiarumo!!! Palaikau! ❤️

1. Ačiū :) Aptilę nėra, matyt niekad ypatingai garsu ir nebuvo. Visada rašiau po 2-3 įrašus per savaitę, šiuo metu irgi panašiai yra.