Visiškas kosmosas: skylančios asteroido uolienos ir juodųjų skylių augimas

Asteroide Bennu aptikti šiluminio uolienų skilimo požymiai – pirmas toks atvejis beoriame Saulės sistemos kūne.

Supermasyvios juodosios skylės, esančios galaktikų centruose, auga rydamos dujas arba susijungdamos su kitomis juodosiomis skylėmis. Naujame tyrime nagrinėjama, kaip šie du augimo pobūdžiai kinta einant milijardams metų visoje Visatoje.

Apie šiuos atradimus klausykite naujausiame Visiškame kosmose, o paklausę pagalvokite, gal norite paremti mane Patreon platformoje.

1. Sveiki,

Nelabai aisku, kaip gali juodosios skyles tankis but mazesnis uz oro?
    (Turbut cia filosofine matematika)
    Ar fizikine prasme galima teigti, kad JS tankis yra artimas atomo branduolio tankiui? (Suspaudzia materija iki branduoliu tankio).

Aciu

1. Esmė ta, kaip apibrėžiame tankį. Jei kalbame apie teoriškai juodosios skylės centre egzistuojantį singuliarumą, tai jo tankis turėtų būti begalinis (pagal bendrąją reliatyvumo teoriją) arba bent jau labai neįsivaizduojamai didelis. Atomų branduolių tankiai, palyginus su juo, turėtų būti visai mažyčiai.

Iš kitos pusės, jei juodosios skylės tūriu įvardintume sferos, ribojamos įvykių horizontu, tūrį, tada tankis gali gautis ir labai mažas, jei juodoji skylė pakankamai masyvi. Truputį plačiau esu rašęs čia: https://www.konstanta.lt/2012/02/koks-yra-juodosios-skyles-tankis/.

Pastarasis įvardinimas ir skaičiavimas nėra vien tik įdomi numerologija. Taip apskaičiuotas juodosios skylės „tankis“ leidžia įvertinti, kokios masės juodosios skylės gali suardyti, pavyzdžiui, žvaigdžes. Jei juodosios skylės tankis yra didesnis už žvaigždės tankį, tuomet žvaigždė bus suardyta dar neįkritusi pro įvykių horizontą, o jei mažesnis, tada žvaigždė gali pranykti juodojoje skylėje nesuirusi.