Klausimas skaitytojams

Kokių temų norėtumėte pamatyti bloge? T.y. kokių (astro)fizikinių klausimų turite, į kuriuos norėtumėte sulaukti atsakymų? Noriu idėjų, apie ką rašyti :)

1. Norėčiau daugiau sužinoti apie naujausius atradimus visko kas vyksta saulės sistemoje – daugiau apie planetas, apie Oorto debesį, kiek gi vis dėlto yra planetų, nes kartais atrodo, kad mano žinios gerokai pasenusios… Go Pluto!

2. Tamstos kąsneliai ir taip labai gerai padengia visokias svarbias naujienas. Smagu paskaityti ir kitus „lyrinius nukrypimus“, kurie pasitaiko.

Šiaip tai pastaruoju metu jaučiu biškį fantastikos badą, tai visai pradžiugintų koks nors džiuginančių knygų ir filmų sąrašėlis su trumpais komentarais :-D Na, neskaitant, aišku, „Marsiečio“.

Įdomu būtų paskaityti lietuviškai apie metamedžiagas bei galimą/planuojamą panaudojimą, jei kompetencija kažką leidžia.

1. Apie vieną fantastiką – jau, štai čia. Daugiau apie knygas/filmus gal irgi kada parašysiu, kai prisiruošiu.

Apie metamedžiagas, deja, mano kompetencija kažko įdomaus parašyti neleidžia.

3. čia gal labiau konkretūs klausimai, o ne temų pasiūlymai.

Apie saulę. Kiek girdėjau, mokslininkai tiksliai nežino, kodėl saulės paviršius yra virš 5000 C, o toliau nuo jos paviršiaus (saulės vainike) temperatūra staigia auga net virš milijono laipsnių. Ūkiškai mąstant, tai kuo toliau nuo laužo eini, tai tuo vėsiau :), tad įdomu kokia yra mokslininkų hipotezė (o gal jos net kelios)?

Kaip žinom, kosmose yra šalta (bent jau šešėlyje), gi yra išrasta jau superlaidininkų kurie jau net prie skysto azoto temperatūros yra superlaidūs. Tai kodėl nei palydovuose, zonduose, TKS’e ir t.t. nėra naudojami superlaidininkai? Gi ten taupo kiekvieną sunaudojamą energijos vatą, tad superlaidininkai manau pagelbėtų .

Apie dirbtinę sunkio jėga TKS’e. Žinau, kad daugelis fantastų dirbtinę trauką sukuria sukdami „baranką“ apie erdvėlaivį. Tačiau jei realiai TKS’e tai daryti manau kaštai būtų milžiniški, bet jei sukti tik du prikabintus kūnus, na ale O====X====O (aplink X’ą). Konstrukcijai medžiagų daug nereiktų, o ir astronautai turėtų kur normaliai miegoti ir ilgai būnant kosmose nekiltų sveikatos problemų dėl mikrogravitacijos.

P.S. kodėl visuose fantastiniuose filmuose vaizduojant lazerinės (fotoninės?) patrankos šūvius, jos rodomos kaip judančios šviesos atkarpėles. Visiška nesąmonė, kodėl neatsižvelgiama į didžiulį šviesos greitį? Pvz: https://www.youtube.com/watch?v=xPZigWFyK2o&t=268

1. Jei filmas fantastinis ir pasaulis tame filme išgalvotas (ar tai Interstellar, ar Star Wars), tai kodėl jo kūrėjas privalo vadovautis realaus pasaulio dėsniais?

4. Skaitau jau senokai.
    Temos:
    1) Gal žvilgsnio į praeitį ir tų technologijų, kurios buvo skirtos tik astro dalykams paplitimas buityje. tiesiog manau būtų visai įdomu pasiskaityti ir sužinoti, kas buvo seniau tyrinėta ir dabar pritaikyta kasdieniniame gyvenime (juk TKS atlieka nemažai įvairių tyrimų).
    2) Mes visi žinome, kad kaip ir kiekvienas mokslas taip ir Jūsiškis turi keletą krypčių – tyrinėjimo laukų. Gal toks tų laukų aprašymas(ypač Jūsų sferoje) su detalesniu vaizdu kas ten dabar vyksta ir kokia kryptimi einama ir t.t. Kokie norint plačiau pasinagrinėti – domėjimosi šaltinai, nusipelnę vardai ir pan. Pvz. Fizika: astrofizika, kvantinė fizika ir t.t.
    Klausimai:
    1) Nelabai daug žinau, kas yra higso bozonas(bet bandau suprasti kas tai…). Prielaida – jei higso bozonas tai dalelė nešanti masę kitoms dalelėms, tai maž juodoji skylė sudaryta tik iš higso bozonų?
    2) Kas išvis vyksta Lietuvoje su astrofizika iš esmės? T.y. lyg ir turime Molėtų observatoriją, lyg ir dar kažkas yra.. o faktiškai ar kas nors vyksta? Kas pas mus išvis su tokia kryptimi dirba? pasiekimai? (gla kaip temą toliau plėtoti šią dalį…)