Astronaujienos. Vėl viršytas šviesos greitis

Šįkart visai trumpai, nes daug komentuoti nesugalvoju ką. Šiandien pasaulio naujienų tarnybos pranešė apie keleto metų trukmės eksperimento, vykdyto CERN ir Gran Sasso (Italijoje) tyrimų centruose. Eksperimento metu iš CERN buvo siunčiami elementariųjų dalelių neutrinų spinduliai, o Gran Sasso laboratorijoje, esančioje už 730 km į pietus, juos gaudė detektorius. Eksperimento metu nustatyta, jog neutrinai vidutiniškai atkeliaudavo 60 nanosekundžių anksčiau, nei elektromagnetinės bangos. "Paprasčiausias" paaiškinimas būtų toks, kad neutrinai juda greičiau už šviesą.

Taip taip, greičiau už šviesą. Neįsivaizduoju šio eksperimento detalių, bet jį atliekantys mokslininkai, žurnalistų teigimu, yra įsitikinę, kad išgaudė visus įmanomus paklaidų šaltinius, tad rezultatas yra tikras. Aišku, gali būti, kad jo paaiškinimas nėra šviesos greičio viršijimas, bet kažkas kitokio. Bet kuriuo atveju tai yra labai labai įdomu.

Beje, prieš beveik porą metų rašiau apie efektus, kurie gali sukelti įspūdį, jog kažkas juda greičiau už šviesą. Šiuo atveju atrodo, kad tai nėra nei vienas iš šitų efektų – judėjimas tikras ir juda materialūs objektai, o ne kokios bangų fazės arba atspindžiai. Taigi verta sekti naujienas ir žiūrėti, kas iš viso šito gausis.

(Greičiausiai) bus daugiau.

Papildymas: Starts with a bang bloge įrašas, paaiškinantis daug eksperimento detalių ir pakomentuojantis rezultato įtikinamumą.