Gyko komentarai. Magicka

Yra žmonių, kurie sako, kad skandinavai neturi humoro jausmo. Arba kad jų humoras yra kažkoks nesuprantamas, labai tamsus ir kitų kraštų atstovus varo greičiau į depresiją, nei į isteriško juoko priepuolius. Ką gali žinoti, galbūt tame tiesos ir yra. Bet toli gražu ne visi skandinavai yra tokie, o tarp išimčių pasitaiko ir kompiuterinių žaidimų kūrėjų. Viena jų grupė – nedidelė kompanija Arrowhead Studios – su Paradox Interactive pagalba prieš kelias dienas pagaliau išleido ne vienerius metus kurtą ir vis atidėliotą žaidimą „Magicka“.

Ką, ką tokį? Magicka? Kas čia per balrogas sparnuotas? Geri klausimai, o atsakymu galėtų pasitarnauti šitas treileris:

Na o dabar truputį plačiau apie žaidimą. Siužetas yra daugmaž toks: kadaise, seniai seniai, magai valdė visą pasaulį, visi gyveno ilgai ir laimingai. Bet magai po truputį aptingo ir sustabarėjo, ir blogis ėmė lįsti iš visų pakampių. Ir kai vienas magas, vardu Grimniras, bandė išsiaiškinti, kame čia kampas ir viską sutvarkyti, kiti išsigando ir įkalino jį pasaulio pabaigoje, kad netrukdytų valgyti hot dogus. Ir taip toliau ir panašiai. Labiau klišinį siužetą sugalvoti turbūt būtų sudėtinga. Ai, dar pamiršau paminėti, kad visą šitą istoriją papasakoja Tikrai-Ne-Vampyras Vladas, šnekantis su tradiciškai transilvanišku akcentu.

Bet tai ir yra visa esmė. Žaidimo „vinis“ – humoras ir klišės. Taip pat užuominos į kitus žaidimus, filmus, knygas ir bendrai gykiškus dalykus. Štai pavyzdžiui pirmo („tutorial“) lygio pabaigoje reikia užmušti Behold, The Watcher. Ta prasme jo vardas yra Behold. Jei šito kampo nepagavote – nenusiminkite: beveik neabejoju, kad nors keletą juokingų epizodų tikrai rasite.

Pats žaidimo procesas gali pasirodyti monotoniškas – iš esmės visą laiką eini tiesia linija ir „šienauji“ pakeliui pasitaikančius priešus. Gali ir ne priešus šienauti, jei labai nori. Bet tai nenusibosta, nes oponentai pakankamai stiprūs, tad ir pagalvoti apie kovos strategiją reikia, ir juokeliai mėtosi ant kiekvieno kampo. O dar ir grafika tikrai nebloga, taigi žiūrėti į kompiuterio ekraną yra paprasčiausiai gražu.

Kalbant apie kovą, tai ji yra dar vienas žaidimo pliusas. Nors oficialiai ir vadinamas „action/RPG“, žaidimas su RPG bendro turi turbūt tik izometrinę projekciją. Inventoriaus nėra, veikėjo tobulėjimo nėra, dialogai labai riboti, veiksmas visiškai linijinis (bent jau kiek praėjau kampanijos)… Tačiau kovos sistema, mano menka nuomone, šitokiam veiksmo žaidimui yra puikiai pritaikyta. Ji susideda iš 8 magijos rūšių, kurias galima įvairiai kombinuoti. Priklausomai nuo kombinacijos įvyksta skirtingi efektai. Pavyzdžiui tiesiog „ugnies“ magija paleidžia liepsnos pliūpsnį priešais magą, o „ugnies“ ir „žemės“, sudėtos kartu, – ugnies kamuolį. Taip pat žaidimo eigoje galima rasti magijos knygų (visokiuose goblinų urvuose ir panašiai), kuriose užrašytos ypatingų burtų (pavyzdžiui, pūgos) kombinacijos. Ai, dar kiekvieną burtą galima kerėti tiesia linija, aplink save, ant savęs arba ant ginklo. Žodžiu kombinacijų yra labai labai daug, ir nors kai kurios žymiai geresnės už kitas, įdomu tiesiog jas visas išbandyti ir išsiaiškinti, kas ir kaip veikia.

Minėjau žaidimo kampaniją su siužetu, bet galima žaisti ir ne taip. Galima tiesiog eiti į „areną“ ir rinktis taškus šienaujant monstrus vieną po kito. Taip pat ir kampaniją, ir areną galima žaisti kooperaciškai iki keturių žaidėjų. Kooperatiškumas, jei ką, negarantuojamas, nes užmušti savo kolegą yra kiekvieno mago jei ne pareiga, tai bent jau pomėgis. Juk vis tiek prikelti galėsi be problemų. Oficialaus žaidėjų tarpusavio kovos režimo (t.y. PvP) kol kas nėra, bet žadama sukurti ir tokį.

Apibendrinant tai, ką aukščiau parašiau, žaidimas yra super nerealiai nuostabus, jei turi atitinkamą humoro jausmą. Tiesa, kol kas labai „bugovas“, bet kūrėjai kasdien leidžia naujus pataisymus, taigi situacija sparčiai gerėja. Be to, kainuoja jis vos 10 svarų, kas tikrai nėra daug, taigi galima pakentėti ir kai kurias klaidas. Arba galvoti apie tas klaidas kaip apie dar vieną juoką.

Subjektyvus įvertinimas – 9/10, ir tik dėl klaidų. Taigi greitai pasieks dešimtuką.

Laiqualasse

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas.